Selasa, 07 Februari 2012

Sharing Knowledge to Elementary Student

Sidigede KKN Team 1 held many programs and one which worked successfully was 'sharing knowledge' to the youngster. The team has finnished the job in sharing to all institution of elementary school in Sidigede Village. As we know, Sidigede has 5 elementary institution, that is SDN 01, 02, 03, 04 Sidigede, and MI Badrul Ulum.


Tim 1 KKN Desa Sidigede telah menyelenggarakan berbagai macam program dan salah satu yang sukses diantaranya adalah 'berbagi ilmu' dengan para pelajar - pelajar muda. Tim sudah menyelesaikan program tersebut kepada seluruh instansi pendidikan sekolah dasar di Desa Sidigede. Seperti yang kita ketahui, Desa Sidigede memiliki 5 institusi pendidikan sekolah dasar yaitu, SDN 01, 02, 03, 04, dan MI Badrul Ulum.

Sidigede KKN Team 1 at SDN 04 Sidigede

In sharing knowledge, we focused in application on computer such as, Microsoft Office Word and Paint. 
Our vision is to let them know about the lastest technology and it's application of computer, so that they will aware the rapid changing of technology outside, such as Internet.

Dalam program berbagi ilmu tersebut, kami memfokuskan pembelajaran pada aplikasi yang ada pada komputer seperti Microsoft Office Word dan Paint.
Tujuan kami adalah untuk memberikan mereka pengetahuan terhadap perkembangan teknologi terbaru saat ini dan aplikasi di dalamnya, sehingga mereka dapat sadar akan cepatnya perkembangan teknologi diluar sana, seperti Internet.

Big enthusiasm from the children


Our program also support the program from the government of the village, that is improving knowledge of Internet.

Program kami juga mendukung program yang ditawarkan dari pemerintah daerah setempat yaitu pengembangan pengetahuan akan Internet.

Team with the student of SDN 04 Sidigede

-RR-





0 comments:

Posting Komentar